
Seberealizace, pocit svobody, osobního naplnění… Pro některé samozřejmost, pro jiné sen, roky přemýšlení a úvah. Nápad na skvělý projekt nosí v hlavě kde kdo, někteří si ho uchovávají v „šuplíku“ i roky, protože stále nemají pocit, že je vhodná doba začít. O to hůř, když v okolí nikdo nepodniká a rodina je spíše skeptická. Jak tedy ustát zamrzlé okolí, když vaše touha po podnikání sílí?
ZAČNĚTE ČÍST
Že vás čtení nikdy nebavilo a vaše knihovna čítá pouhých pár kousků? Nezoufejte a začněte postupně. Není nutné přečíst knihu týdně. Zkuste si ale naplánovat čas, kdy se četbě budete věnovat. Abyste získali odvahu s podnikáním začít, jsou vhodné například příběhy osobností, které vás inspirují, nebo různé tituly z nakladatelství Melvil. V jejich e-shopu můžete vybírat postupně podle toho, v čem se aktuálně potřebujete zlepšit.
Až překonáte počáteční nedůvěru v knihy, věřím, že zjistíte, o co jste celou dobu přicházeli.
Pokud vás čtení chytne a budete hltat jeden titul za druhým, můžete zkusit využít knihovny a následně si koupit jen ty knihy, které chcete mít doma.
POSLOUCHEJTE
Pro jedince, které nebaví číst, nebo chtějí využít čas při jiných aktivitách, jsou super audioknihy. Osobně mám raději papírové knihy, ale i poslech má své výhody.
Pokud si oblíbíte sluchátka na uších, inspirovat vás mohou také podcasty, kterých najdete na internetu velké množství.
Další možností pro nečtenáře jsou záznamy z přednášek nebo rozhovory z cyklu Jak podnikají profesionálové, kde se podnikatelé často zmiňují o svých začátcích.
SETKÁVEJTE SE
Chápu, že čas je drahý a je potřeba s ním rozumně nakládat, ale osobně se mi setkání s jinými podnikateli vždy vyplatilo. To, že ve vašem okolí nikdo nepodniká, nebo zrovna nepodniká úplně ve stejném oboru, neznamená, že na to musíte být sami.
Je mnoho podnikatelů, kteří se rádi podělí o své zkušenosti, ať u kafe nebo při skupinovém setkání. Mnozí si ještě pamatují, jaké to bylo v jejich začátcích. Naskytne-li se vám možnost takového setkání, neváhejte ji využít.
Případně si sami vyhledejte například networkingové akce ve vašem okolí. Často je organizují coworkingová centra, sdružení podnikatelů, kluby či asociace.
Jak získat zákazníky díky netvorkingu si můžete přečíst v článku na mém blogu.
Najít nebo vytvořit si můžete také mastermind skupinu, o kterých píše Pavel Ovesný ve svém článku.
Případně vám mohu doporučit chodit pracovat do coworkingu, máte-li tu možnost. Jejich seznam najdete zde.
Během konzultace vám ráda předám další tipy. Napište mi na e-mail: info@hankamikolasova.cz a domluvte si termín schůzky, která může proběhnout on-line, v Českých Budějovicích, Praze nebo při procházce v jižních Čechách.
Zdroj fotografie: fotobanka Pixabay