Rozhovor s Hankou Mošovou


Hanka Mošová pracuje jako mediální tvůrce na volné noze. Začala podnikat po mateřské dovolené, když nemohla najít zaměstnání, které by vyhovovalo jejím potřebám. Věřím, že v našem rozhovoru najdete inspiraci.

S Hankou jsem se poznala na networkingovém setkání podnikatelek během loňského podzimu. Od té doby se setkáváme, protože si máme pořád co povídat. Hanka pracuje jako mediální tvůrce na volné noze od října 2022. Do podnikání se pustila po mateřské dovolené, když nemohla najít zaměstnání, které by vyhovovalo jejím potřebám. Bydlí v Lišově u Českých Budějovic s manželem a dvěma dětmi. Věřím, že vám náš rozhovor bude inspirací.

Hani, prozraď něco o sobě

Jsem manželka (10 let) a matka dvou dětí (4 a 9 let). 
Jsem multimediální tvůrce s vášní o grafický design, videa, weby a animace.

Pravidelně se vzdělávám ve svém oboru – multimédií, zajímám se o nové AI technologie. Sleduji trendy ve webovém designu, vyhledávám zajímavá reklamní videa, vzdělávám se v oblasti obchodních dovedností a sleduji i jiné obory. Snažím se svým klientům poskytnout full servis. I proto polupracuji s ostatními freelancery v oboru. Ve volném čase se zajímám i o zdravý životní styl. Upřednostňuji ve svém stravování SCD stravu a v zahrádkářské sezóně pěstuji vlastní zeleninu na zahradě.

Co je náplní tvé práce?

Pracuji jako multimediální tvůrce na volné noze. Nejčastěji jsem pravou rukou marketingového manažera/manažerky nebo jednatele/jednatelky společnosti při vytváření digitálního obsahu. Reklama to je moje gró. To jsem pochopila už na škole, kdy jsem si jako svou závěrečnou práci vybrala video prezentaci školy. Mám ráda také dokumentární tvorbu.

Jaké máš vzdělání a praxi?

V roce 2008 jsem vystudovala Vyšší odbornou školu grafickou v Jihlavě, kde jsem se specializovala na grafický design a video. Když jsem obor studovala, zamilovala jsem se do něj. Od té doby jsem měla možnost proniknout do několika oblastí multimediální komunikace – TV, kreativní studio, marketingová agentura i praxe ve firmě. Nyní mám v oboru široký přehled. Díky mnohaleté praxi jsem se naučila efektivně pracovat v digitálním prostředí.

Proč ses rozhodla pracovat z domova?

Práce z domova mi umožňuje efektivně využívat čas. Vzhledem k povinnostem, které jako žena, maminka a manželka mám, mi to přijde jako dobrá volba. Nabízí mi to možnost pracovat ve večerních hodinách nebo o víkendu, což využívám, když jsou děti nemocné a musím se jim během dne věnovat.

To, že mi nikdo neurčuje pracovní dobu, považuji za velkou výhodu práce z domova. Můžu tak svobodně myslet a tvořit, kdykoliv se mi zachce. Pro kreativce, jako jsem já, je to ideál. Současně se mohu vždy přizpůsobit nečekaným událostem v souvislosti s dětmi.

TIP! Přečte si také článek o tom, jak sladit práci s dětmi nebo se inspirujte v knize „Dělej méně“ od Kate Northrup, o které si můžete přečíst zde.

Hani, jaký názor máš na roli žena-podnikatelka?

Být ženou-podnikatelkou pro mě znamená být silnou ženou, která má odvahu prosazovat své podnikatelské sny a objevovat sebe sama, svoji vnitřní sílu.

Jaký máš přístup k sociálním sítím?

Sledování sociálních sítí je pro mě denní rutina. Jsem na Instagramu, LinkedIn a také na Facebooku. Na Instagramu sleduji zajímavá videa, na LinkedIn se dívám z důvodu obchodních příležitostí a na Facebooku mě zajímají hlavně moji přátelé a také reklamy, které na na mě „skáčou“. (Ten algoritmus je velmi chytrý.)

Co ty a práce s lidmi?

Práce s ostatními kolegy, freelancery mě baví a vyhovuje mi. Měla jsem několik myšlenek, jak by bylo možná lepší mít spolupracující osoby na místě. Přece jen osobní kontakt je lidštější a také mi i více vyhovuje. Po rodičovské jsem však nenašla pracovní nabídku, která by byla na pár hodin denně a já zde využila svoje široké dosavadní zkušenosti. Ráda žiji přítomností. Přítomnost je pro mě výzva, dokážu se v ní rychle inspirovat a vymyslet kreativní řešení.

Hani, jak ti vyhovuje práce v kreativní profesi?

Kreativní profese není jednoduchá, protože už toho bylo vymyšleno mnoho, přesto mi pořád dává smysl.

Mám řadu zdrojů inspirace – od těch tradičních – knihy, zvířata, lidé a děti kolem nás, výstavy, filmy, dokumenty… po ty moderní – digitální média, AI technologie, aplikace, různé kreativní tvůrce a osobnosti, které sleduji.

Myšlení kreativců považuji za velmi vzácné, ne všichni máme takové schopnosti. Ale pokud se sejde více kreativních osobností, mohou vzniknout díla, o kterých se nám ani nesnilo.

Vidíš rozdíl mezi ženským a mužským stylem podnikání?

Ženské podnikání je plné krásných úsměvů, citů, náklonnosti, uznání, přitažlivosti, ale také cílevědomosti, síly, vůle, něhy a sebevědomí.

Děkuji, že jste dočetli až do konce. Pro vytvoření digitálního obsahu nebo konzultaci mi napište na info@hmmedia.cz. Více informací o mně i mé práci si můžete přečíst na webu. Chcete-li sledovat moji tvorbu, najdete mě na sociálních sítích.

Zdroj fotografie: Fotobanka Pixabay