
S Denisou jsme se poznaly v roce 2016 na konferenci zaměřené na tvorbu webových stránek a marketing, kde jsem přednášela o sociálních sítích. Protože moje přednáška byla jako poslední, byl po ukončení konference velký prostor pro dotazy, čehož Denisa využila. Už tehdy se o sociální sítě aktivně zajímala i přesto, že měla své „teplé” místo v administrativním oddělení Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze.
Od té doby utekla pěkná řádka let.
Denisa si prošla spoustou životních změn. Nyní ji můžete potkat v Bystřici pod Hostýnem, kde bydlí, nebo ve Zlíně. Tam se nachází kanceláře marketingového oddělení společnosti DATART, kde se stará o sociální sítě a projekty.
Přečtěte si náš rozhovor, který bude o tom, co ji přivedlo k sociálním sítím.
Deniso, co Tě k sociálním sítím přivedlo?
Řekla bych, že když se na to podívám hodně zpětně, tak hlavně zvědavost. Když pominu sociální síť Lide.cz, kde si myslím, že spousta mých vrstevníků začínala (jsem ročník 91), tak o Facebooku, dnes Metě, jsem poprvé slyšela tuším na střední škole, kde jsme se o této sociální síti bavili se spolužáky.
Tehdy jsem byla ještě k takovým sociálním sítím skeptická a za žádnou cenu jsem nechtěla jít s davem a Facebook si založit. Ale když si to tak promítnu zpětně, stejný postoj jsem měla k internetu v mobilu a dnes si bez toho neumím představit fungovat. Vlastně by to ani nešlo. No a stejně tak to mám s aktivitou na sociálních sítích.
Nástroj pro komunikaci
Facebook jsem z počátku brala spíš jako prostředek ke komunikaci se svými kamarády a řekla bych, že míra užívání jde ruku v ruce s tím, jak se Facebook vyvíjí. Postupně přišly další sociální sítě, jako je Snapchat, který mě osobně nikdy nebral, nebo IG, kde jsem naopak dodnes a baví mě sledovat ten vývoj, posun a možnosti.
Co předcházelo tvému rozhodnutí začít si správou sociálních sítí vydělávat?
Byla to docela náhoda, i když s tou myšlenkou jsem si pohrávala už dlouho. Než jsem ale začala vůbec nabízet svoje služby nebo know-how klientům, předcházel tomu několikaletý zájem o dané sociální sítě, sledování trendů, sledování zajímavých lidí a okoukávání toho, jak to dělají jinde.
Sledování tutoriálů
Pamatuju si, že tehdy, když slovo influencer ještě nikdo neznal, jsem hodně sledovala dnes už influencerky a podnikatelky, jako je Petra Lovelyhair nebo Lucie Dejmková z GetTheLouk apod. Tyhle holky už tehdy začínaly točit svá první videa (velmi často tutoriály) a mě bavilo je sledovat.
Cesta do Anglie
Vím, že jsem se někdy v roce 2012 pokoušela založit si také svůj FB profil s tipy na kosmetiku a sdílet tam svou cestu aupairky – tehdy jsem se totiž rozhodla pověsit vysokou na hřebík a odjet do ciziny – konkrétně do Anglie jako aupairka. V té době to bylo hodně populární a byla to skvělá šance, jak se naučit jazyk a otrkat se. Výzev jsme se nikdy nebála, takže jsem do toho šla.
Souhra talentů
Tehdy jsem začala sociální sítě více používat. Nikdy mi taky nedělalo problém mluvit a něco sdílet. Jsem docela extrovertní člověk, což je podle mě taky hodně důležitý předpoklad k tomu, abyste sítě dělali dobře. Aspoň se o tom teď v praxi dost utvrzuji. 😊 Spousta lidí mi vždycky říkalo, že mám moc hezký projev, že hezky píšu, dokážu se vcítit do potřeb druhých, a když jsem si to všechno pospojovala, rozhodla jsem se sítím věnovat i profesně.
Co tě na práci specialistky na sociální média nejvíce baví?
Asi to, že ta práce není nikdy úplně stejná a mám možnost se v ní kreativně vybít (když je na to čas) :D. Pak je to taky ta svoboda v tom, že můžu tuto práci dělat odkudkoli. Roky jsem ji dělala jen na dálku, a i teď mám kombinaci home office a kancelář. Za mě to funguje super a jsem v tom takto spokojená.
V dalších dílech našeho rozhovoru zjistíte, jaká byla její cesta do společnosti DATART a jaké jsou její plány do budoucna. Probereme také trendy, které teď panují v oblasti sociálních sítí, zeptám se i na to, co by doporučila všem, co se chtějí stát specialisty na sociální média. Sledujte můj blog.
Zdroj fotografie: Denisa Vaculíková