
Když se při konzultacích nebo přednáškách rozmluvím o tom, co všechno je možné dělat v podnikání nebo marketingu, setkávám se s nadšením, ale následně i vyděšeným výrazem a otázkou: „Kde na to mám vzít čas?”.
Sama od počátku řeším nedostatek času na rozvoj podnikání. Musela jsem hodně změnit své návyky, postoje a přesvědčení, abych získala čas. Protože jsem si díky rozhovoru s jedním kolegou uvědomila, kam nám mizí čas, který bychom mohli věnovat rozvoji svých projektů, rozhodla jsem se o tom napsat článek.
Chcete podnikat, ale „nemáte čas” začít? Nebo chcete své podnikání posunout dál, ale „nemáte čas” dělat marketing? Přečtěte si jej.
Kam zaměřujete svoji pozornost?
Když jsem začínala s on-line marketingem, věnovala jsem klientům opravdu hodně pozornosti. Snažila jsem se jim pomoci. Byla jsem nadšená z možností, které internetový marketing firmám nabízí. Těm, co projevily zájem o mé služby, jsem se snažila předat maximum. Při schůzkách jsem pozorně naslouchala a následně hledala vhodné řešení. Když to bylo potřeba, snažila jsem se vyjít vstříc.
Dělala jsem vše proto, abych svým klientům pomohla. Když jsem viděla výsledky, byla jsem nadšená a zapálená do práce ještě více. Ale zapomínala jsem na sebe a na svůj vlastní marketing. Někdy jsem byla unavená, přepracovaná. Pracovala jsem po večerech i o víkendech. Nedokázala jsem odpočívat. Stále mi hlavou běžely myšlenky na to, co bych pro své klienty ještě mohla udělat.
Sice jsem si nechala udělat web, ale psát články a tvořit obsah na sociální sítě se mi nedařilo tak, jak jsem chtěla. Raději jsem věnovala pozornost projektům svých klientů.
Je dobré dělat práci s nadšením a dávat klientům maximum, ale přitom nesmíte zapomínat na sebe a své potřeby. Je důležité najít rovnováhu!
S kým trávíte čas?
O tom, jak ustát zamrzlé okolí v začátcích podnikání, jsem napsala dokonce článek. S touto otázkou se setkávám často, a to hlavně u žen, začínajících podnikatelek. Okolí je nepodporuje. Nemají hlídání. Nikdo jim nepomáhá.
Když slyším, co se v rodinách děje, když žena začne přemýšlet o podnikání, nechce se mi věřit. Je možné, že to ani muži nemají jednoduché. Často jsou na ně kladeny vysoké nároky související se zajištěním rodiny, ale ženské příběhy poslouchám častěji.
Trávíte mnoho času přesvědčováním svého okolí o správnosti svého rozhodnutí? Vysvětlujete, proč chcete podnikat? Prosíte o hlídání nebo pomoc v domácnosti, abyste se mohli věnovat vzdělávání nebo svému projektu?
Uvědomte si, kým se obklopujete. Neustálé vysvětlování a obhajování může být vyčerpávající a časově náročné. Věnujte raději čas tomu, co milujete!
Co děláte?
Věnuji se synovi. Chci mít doma uklizeno. Vařím a peču. Jsem ráda, když jsme pohromadě u dobrého jídla, ale také chci pracovat a učit se nové věci. Ráda se setkávám s podnikateli při konzultacích. Zajímají mě jejich příběhy. Baví mě psát články a tvořit příspěvky na sociální sítě. Čtu knihy, poslouchám podcasty. Ráda chodím na workshopy a konference. Je toho mnoho.
Abych mohla dělat všechno, musela jsem najít tu správnou míru pro každou aktivitu. Ale není to jednoduché. Stále to ještě ladím.
Co tím chci říci?
To, co vám chci tímto článkem sdělit, je: rozhodněte se, co od života chcete a stůjte si za tím! Nastavte si to tak, aby vám to vyhovovalo.
Chcete podnikání věnovat jen určitou část dne? Ani to není špatně. Práci můžete věnovat jen tolik času, kolik chcete. Podnikání přeci není jen pro ctižádostivé jedince, kteří chtějí pracovat od rána do večera.
Chcete mít více času na rozvoj podnikání? Napište mi na e-mail info@hankamikolasova.cz. Setkáme se při procházce po Šumavě nebo si domluvíme termín on-line schůzky.
Věřím, že se nám podaří společně zjistit, kam mizí čas, který byste jinak mohli věnovat rozvoji svého podnikání.
Autor fotografie: Jan Vašek, zdroj fotografie: fotobanka Pixabay