Kam mizí čas na rozvoj podnikání


Když mluvím o marketingu, setkávám se s nadšením, ale také otázkou: „Kde na to mám vzít čas?” Kam tedy mizí náš čas na rozvoj podnikání?

Když jsem se při konzultacích rozmluvila o tom, jaké možnosti nabízí on-line marketing podnikatelům, setkávala jsem se s nadšením, ale i vyděšeným výrazem a otázkou: „Kde na to mám vzít čas?”

Sama jsem od počátku podnikání řešila plánování. Musela jsem změnit své návyky, abych získala čas na práci. Během jednoho rozhovoru s kolegou jsem si uvědomila, kam vlastně ten čas, který bychom mohli věnovat podnikání, mizí. Přečtěte si, na co jsem přišla.

Chcete podnikat, ale „nemáte čas” začít? Nebo chcete své podnikání posunout dál, ale „nemáte čas” dělat marketing? Přečtěte si jej. 

Kam zaměřujete pozornost? 

Když jsem začínala s on-line marketingem, věnovala jsem klientům hodně pozornosti. Protože jsem byla nadšená z možností, které internetový marketing nabízí, dávala jsem do toho maximum. Při schůzkách jsem pozorně naslouchala a hledala vhodné řešení pro své klienty.

Když jsem viděla výsledky, byla jsem nadšená do práce o to více, ale zapomínala jsem na svůj vlastní marketing. Někdy jsem byla unavená, přepracovaná. Pracovala jsem po večerech i o víkendech. Nedokázala jsem odpočívat. Stále mi hlavou běžely myšlenky na to, co bych pro své klienty ještě mohla udělat. 

Sice jsem si nechala udělat web, ale psát články a tvořit obsah na sociální sítě se mi nedařilo tak, jak jsem chtěla. Raději jsem věnovala pozornost projektům svých klientů.

Je dobré dělat práci s nadšením a dávat klientům maximum, ale přitom nesmíte zapomínat na rozvoj svého podnikání. Je důležité najít rovnováhu!

S kým trávíte čas? 

O tom, jak ustát zamrzlé okolí v začátcích podnikání, jsem napsala dokonce článek. S touto otázkou se setkávám často, a to hlavně u žen, začínajících podnikatelek. Okolí je nepodporuje. Nemají hlídání. Nikdo jim nepomáhá. 

Když slyším, co se v rodinách děje, když žena začne přemýšlet o podnikání, nechce se mi věřit. Je možné, že to ani muži nemají jednoduché. Často jsou na ně kladeny vysoké nároky související se zajištěním rodiny, ale ženské příběhy poslouchám častěji. 

Trávíte mnoho času přesvědčováním svého okolí o správnosti svého rozhodnutí? Vysvětlujete, proč chcete podnikat? Prosíte o hlídání nebo pomoc v domácnosti, abyste se mohli věnovat vzdělávání nebo svému projektu? 

Uvědomte si, kým se obklopujete. Neustálé vysvětlování a obhajování může být vyčerpávající a časově náročné. Přestaňte vysvětlovat a hledejte jiné možnosti! 

Co děláte? 

Věnuji se synovi. Chci mít doma uklizeno. Vařím a peču. Jsem ráda, když jsme pohromadě u dobrého jídla, ale také chci pracovat a učit se nové věci. Ráda se setkávám s podnikateli. Zajímají mě jejich příběhy. Baví mě psát články a tvořit příspěvky na sociální sítě. Čtu knihy, poslouchám podcasty. Ráda chodím na workshopy a konference. Je toho mnoho.

Abych mohla dělat všechno, musela jsem najít tu správnou míru pro každou aktivitu. Ale není to jednoduché. Stále se snažím najít rovnováhu. 

Co tím chci říci?

To, co vám chci tímto článkem sdělit, je: rozhodněte se, co od života chcete a stůjte si za tím! Nastavte si to tak, aby vám to vyhovovalo. 

Chcete podnikání věnovat jen určitou část dne? Ani to není špatně. Práci můžete věnovat jen tolik času, kolik chcete. Podnikání přeci není jen pro ctižádostivé jedince, kteří chtějí pracovat od rána do večera. 

Autor fotografie: Jan Vašek, zdroj fotografie: fotobanka Pixabay